Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen als ik (een van) mijn fietssleutels kwijtraak?

U kunt via www.fietssleutels.nl een nieuwe fietssleutel bijbestellen. Indien u de fiets verzekerd heeft, dient u de verzekering in te lichten dat u een kopie sleutel heeft.

Wanneer krijgt mijn fiets een servicebeurt?

Op uw factuur staan twee data. Rond deze data dient u zelf telefonisch contact met ons op te nemen voor het maken van een afspraak voor de betreffende servicebeurt. Let op, bij bepaalde merken zijn deze beurten verplicht conform de garantiebepalingen vanuit de fabrikant.

Hoe lang heb ik garantie op mijn gebruikte fiets?

Op een gebruikte fiets geven wij een garantie van 3 maanden.

Kan ik bij Tieks Tweewielers een fietsverzekering afsluiten?

U kunt bij ons uw fietsen laten verzekeren. Wij verzekeren de fietsen dan doorlopend via de ANWB (Unigarant) Met deze doorlopende fietsverzekering verzekerd u de fiets tegen diefstal en beschadiging voor een periode van maximaal 3 jaar. Tijdens deze periode van 3 jaar krijgt u bij totaal verlies van de fiets de nieuwwaarde uitgekeerd. Het voordeel van deze verzekering is dat bij diefstal of als de fiets total loss is, uw nieuwe fiets gewoon op dezelfde polis kan worden verzekerd. U bespaart hiermee de poliskosten en u raakt geen premie kwijt. Ook zit er bij deze verzekering 3 jaar lang gratis pechhulp.

Kan ik bij Tieks tweewielers een fiets kopen via een fietsplan van mijn werk?

Dit is zeker mogelijk, onze medewerkers kunnen u hierover uitgebreid informeren.

Vragen over de diverse E-bike systemen?

U kunt onder Downloads de verschillende handleidingen vinden voor de E-bike systemen.

Kan ik een fiets of accessoires aanschaffen via de participatie webshop?

Ja, bij ons kunt u via de participatie webshop van de gemeente Emmen en van de gemeente Borger- Odoorn producten bestellen.